reklama

Ako som schudla 22 kíl

Skoro každý aspoň raz za čas rieši otázku svojho vzhľadu. Niekto chce schudnúť, niekto naopak pribrať, niekto spevniť pred letom. Niektorí z nás riešia svoju váhu takmer celý život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Ani ja som nikdy nebola úplne spokojná s tým, ako vyzerám. Vždy som mala viac, či menej kíl navyše. My ľudia máme jednu „super“ vlastnosť, ktorá nás často brzdí od dosiahnutia svojich plánov a cieľov, či už chudnúcich, alebo akýchkoľvek. Je to naša vlastná lenivosť a pohodlnosť. Každý tučný človek vie krásne sám seba presvedčiť, že to ešte nie je tak zlé, že však suseda z druhého je určite tučnejšia a aká je spokojná, že však manželovi sa páčim aj tak a v plavkách pri Jadranskom mori ma nikto poznať nebude. S tým súvisia aj nikdy nesplnené predsavzatia o tom, ako začnete od pondelka/od prvého/od januára.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento článok som sa po dlhom váhaní odhodlala napísať ako dôkaz, že sa to naozaj dá a ľudia, čo schudli nie sú len mýtické postavy z rozmazaných fotiek, ktoré poznáte z reklám. Ak aspoň niekoho z vás nakopne k zmene, tak splnil svoj účel.

Aj ja som si prešla obdobím „od pondelka už naozaj idem na to“, aj obdobím „však to ešte nie je také hrozné“. Ak chcete vedieť, ako je to s vašou nadváhou v skutočnosti, poproste niekoho nech vás odfotí. Najlepšie sú momentky, keď o vznikajúcom zábere ani len netušíte, ale poslúžia aj fotky, kde síce zapózujete ale nestiahnete brucho. Ak naozaj nadváhu máte a ak dokonca značnú, ako to bolo v mojom prípade, po zhliadnutí takýchto fotiek sa pripravte na šok a slabší jedinci niekoľkohodinovú depresiu. Na prebudenie dobre poslúži aj pohľad do vášho šatníka a pokus obliecť si niečo, čo vám bolo dobré ešte voľakedy na strednej škole.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takto nejako som aj ja prišla k závažnému zisteniu. Na fotkách vyzerám ako vorvaň. Môj syn je na nich väčšinou skrytý za mojím stehnom. Nemám si čo obliecť a začínam vážne poškuľovať po mojich tehotenských nohaviciach. Som proste tučná. Vyhovárať sa na pôrod sa pri pohľade na môjho takmer ročného syna už naozaj nedalo a mne došli výhovorky.

Ak teraz čakáte, že vám prezradím nejaké dobre strážené tajomstvo, vďaka ktorému za deň schudnete 10 kíl, niečo na štýl zázračnej tabletky, prípadne špeciálnych nohavíc z teleshoppingu, asi vás sklamem. Je to síce strašne nespravodlivé, ale schudnúť sa dá jedine zmenou stravy a pridaním pohybu. To, čo sa rokmi naberalo sa za pár dní, ani týždňov skutočne nestratí. Konečne prijať toto zistenie a začať sa ním riadiť vás možno bude stáť čas strávený v nezmyselných diétach, zopár desiatok zbytočne minutých eur a aspoň jednu policu v skrini na odloženie všetkých tých hlúpostí, ktoré ste si v záchvate chudnutia pokúpili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som sa rozhodla, že tentoraz nepôjdem na to sama štýlom pokus-omyl, ale využijem pomoc trénera a výživového poradcu. Bolo to to najlepšie rozhodnutie, čo som mohla pre svoje chudnutie a celkovo pre svoje telo urobiť. Veľa ľudí ešte stále vníma trénera ako čosi zbytočné a drahé. Ono to tak mnohokrát aj je, keď natrafíte na trénera, ktorý chodí občas cvičiť, spravil si krvopotne certifikát a jedálniček, ktorý poskytuje klientom si stiahol niekde z netu. Ja som mala pri výbere trénera veľké šťastie. Mal a ešte stále má so mnou obrovskú trpezlivosť, je tu pre mňa aj o pol dvanástej v noci, keď mám chuť napchávať sa, vie čo robí a hlavne ho jeho práca baví. Nie je to len o tom, že nado mnou stojí a kričí na mňa, aby som nebola lenivá a spravila ešte tri opakovania (aj keď u mňa aj to občas treba :-) ). Je to o prístupe, o tom, že v človeku vzbudí lásku k pohybu, rešpekt k vlastnému telu, posúva vás dopredu, a dôležité je, že sa s ním cítite dobre a na každý tréning sa tešíte. Znie to ako strašné klišé, ale je to tak. Preto patrí Tomášovi Gibejovi moje veľké ĎAKUJEM.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dostala som teda jedálniček. Môj prvý pocit bol...ehm...minimálne zmiešaný. Pripadalo mi, že budem jesť veľmi jednotvárne, bála som sa, že budem hladná, že takéto stravovanie ma finančne zruinuje. Rýchlo som zistila, že hladná nebudem, keďže som zrazu jedla každé tri hodiny. Zmizol môj klasický večerný hlad, keď sa aj môj manžel schovával za gauč, lebo sa bál, že ho zjem. Vyhnúť sa jednotvárnosti chcelo trocha snahy. Moja predstava zdravého jedla končila pri kuracom šaláte, preto som si začala hľadať rôzne zdravé recepty, naučila som sa používať suroviny, ktoré som dovtedy vôbec nepoužívala, niektoré ani nepoznala. Začala som si fotiť nové jedlá, bavilo ma kombinovať nové chute. Naučila som sa nachystať si večer, čo budem jesť ďalší deň, aby som sa vyhla zjedeniu niečoho, čo nájdem narýchlo v chladničke. Zistila som, že strach z toho, aká bude zdravá strava drahá, je úplne zbytočný. Ušetrím mnoho eur tým, že v obchode obchádzam regále s polotovarmi, chipsami a keksíkmi a namiesto toho si viem kúpiť balíček orechov, alebo dobrý olivový olej. Príjemne ma potešilo, že drvivá väčšina zdravých jedál sa pripravuje naozaj rýchlo a netrávim pri šporáku pol dňa.

Nuž a spolu s jedálničkom prišiel čas aj na pohyb. Na moje počudovanie nespočíval v dvojhodinovom, maximálne nudne stráveným časom na orbitreku. Začala som cvičiť s činkami a s váhami. (A nie, nevyzerám ako Schwarzenegger. :-) ) Na prvé tréningy som chodila s malou dušičkou, predsa len moje obrie telo, ktoré doteraz len vtláčalo zadok do pohovky nevyzeralo pri cvičení zrovna ladne a sexi. Veľmi rýchlo som však zistila, že v posilňovni je to každému šum a fuk. Cvičenie ma začalo po pár týždňoch naozaj baviť, hlavne keď prišli prvé výsledky a prvé malé úspechy. Sledovať svoj vlastný progres sa stane vašou novou závislosťou. Pamätám si, ako som na prvých tréningoch spravila tri drepy a na druhý deň som nevedela chodiť. Dnes, po pol roku už zvládam drepy aj s činkou, aj nejaké tie kotúče už na nej sú. :-)

Najťažšie však nie sú činky v posilňovni, či odvykacia kúra od slaninových čipsov na večeru. Najťažšie je zdvihnúť riť (v mojom prípade pekne veľkú riť), prekonať spomínanú lenivosť a pohodlnosť a začať so sebou niečo robiť. Zmeniť svoje zabehané chodníčky, svoju vyšlapanú trasu od chladničky k televízoru, vykašlať sa na všelijaké fastfoodové a polotovarové sračky a začať jesť veci, ktoré majú aj nejakú výživovú hodnotu. Postupne nechápať tieto zmeny iba ako niečo jednorazové, ale naozaj od základov zmeniť svoj životný štýl. Jednoducho tešiť sa nielen z cieľa ale aj z cesty k nemu.

Moja premena nespočívala iba v odložení vyše 20tich kíl tuku. Z pôvodného plánu, schudnúť, som sa dostala k zdravému životnému štýlu, ktorý na rozdiel od diéty (ktorú istý čas držíte, potom sa na ňu vykašlete, všetko priberiete a efekt pre vás a vaše telo nulový) je trvalo udržateľný a nerobí z vás iba človeka štíhleho, ale človeka zdravého. Zo začiatku som sa často pýtala: „A to dokedy budem musieť takto jesť? A to už budem musieť stále cvičiť? A keď si dám pohár kofoly, to vadí?“ Teraz už sú mi tieto moje otázky smiešne, pretože sa so mnou stalo presne to, čo som už toľkokrát od ľudí, čo žijú zdravo počula. Ja sa nemusím stravovať zdravo, ja sa CHCEM stravovať zdravo. Ja nemusím cvičiť, ja CHCEM cvičiť. A keď chcem, ten pohár kofoly si dať kľudne môžem. Ale vlastne ani nechcem...nevidím dôvod :-) Neznášala som takéto reči, neverila som im, liezli mi na nervy, ale teraz už rozumiem. Telo a tiež myseľ si tak, ako si zvykli na ničnerobenie a prejedanie, zvyknú aj na zdravé jedlá a pravidelný pohyb. A pre vás sa stane tento model prirodzeným. Odmenou vám nebudú len zhodené kilogramy, ale aj super pocit, oveľa viac energie, sebavedomia a chuti do života. A keď budete na ulici stretávať starých známych a budete počúvať, ako super vyzeráte a ako ste krásne schudli...no na nezaplatenie. :-)

Moja premena
Moja premena (zdroj: Eva Martincová)

Ak som vás aspoň trošku hecla a chcete aj vy začať meniť pár vecí vo svojom živote v smere lepšej postavy a lepšieho zdravia, odporúčam prečítať si články na stránke môjho trénera: www.tomasgibej.sk

Eva Martincová

Eva Martincová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veselo o veciach bežných a všedných, postrehy každodenného života Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu